Amerikalı Tüketiciler “Black Friday” İndirimlerine İlgili
Amerikalı tüketiciler, ülkede “Black Friday” olarak adlandırılan, Şükran Günü’nden sonra gelen ilk cuma gününde mağazaların sunduğu fırsatlar ve promosyonlara kayıtsız kalamadı. Mastercard SpendingPulse’ın öncü verilerine göre, bu yıl “Black Friday” dolayısıyla otomotiv hariç perakende satışlar, geçen yılın aynı gününe kıyasla yüzde 3,4 arttı.
Söz konusu günde internetten yapılan satışlar yüzde 14,6 artış gösterirken, mağaza satışları yüzde 0,7 arttı. Adobe Analytics’in verilerine göre, ABD’de “Black Friday” olarak adlandırılan günde çevrim içi harcamalar 10,8 milyar doları buldu. Geçen yılın aynı döneminde bu rakam 9,8 milyar dolardı.
ABD’de kasım ayının 4’üncü perşembesi kutlanan Şükran Günü ile başlayan “Black Friday”, küçük işletmelerin satışlarını artırmayı hedefleyen Küçük İşletmeler Cumartesi ve Siber Pazartesi ile devam ederek, Noel ve 31 Aralık’taki Yılbaşı Gecesi’ne kadar devam eden bir alışveriş dönemi olma özelliği taşıyor.
Ülkede “tatil sezonu” olarak adlandırılan bu dönem, büyük perakendeciler için genellikle en kazançlı zaman olarak kabul edilirken, Amerikalı tüketicilerin ekonomik durumları da bu süreçte değerlendiriliyor.